25.06.2017  10:00
Bussiseiklus
Bussiseiklus
Prindi

Inimesi on erinevaid – mõni sõidab iga päev bussiga, teise jaoks on juba ühistransporti astumine seiklus. Kuid sellel bussiseiklusel on nii paadunud bussireisijal kui igapäevasel autoroolijal põhjust osaleda, sest buss on eriline ja seiklus samuti. Kontorikeeles võiks seda nimetada ka meeskonnatöö koolituseks. Liikumisvahendiks on neliveolised UAZ-väikebussid, kaheksaliikmelised tiimid peavad neliveolise mikrobussiga Kõrvemaa raskeid maastikke läbides lahendama tõelisi skaudiülesandeid. Mis ülesanded need olla võivad, sellele vihjab bussi kaasa pandud varustus: saag, kirves, kompass, pliiats, tikud, labidas, orienteerumiskaart ja metalliotsija. Öö läbi metsa langetada või miiniväljadel ekselda siiski ei tule, kuid teravat nuppu tuleb rakendada küll, siis kulub toorest jõudu vähem.


Aeg: 12 kuud aastas. (Seda loomulikult juhul kui lumekiht metsateedel sõitmist võimaldab. ) 

Osalejate arv: 7 - 23 inimest.

Toimumispaik: Rajad on umbes 30 kilomeetri raadiuses ümber Aegviidu.

Bussiseiklus on motoriseeritud ja tugeva meeskonnatöö koolituse kallakuga seiklusmäng. Osalejate eesmärgiks on läbida võimalikult kiiresti meie poolt ettevalmistatud rada ja jõuda finišisse mis asub Põhja Kõrvemaal ühe maalilise järve kaldal. Liikumisvahenditeks on 4x4 UAZ-väikebussid. Arvestades teede seisukorda või õigemini seisukorra puudumist, on see 4x4 veoskeem ainumõeldav.
Neisse bussidesse mahub kuni 8 inimest.
Orienteerumiseks kasutatakse "legendiraamatut". Üks konkreetne lehekülg selles raamatus juhatab teid esimesse kontrollpunkti. Kontrollpunktis ootab teid teatud ülesanne, mille lahenduseks saate ühel või teisel moel mingi numbri. See saadud number on järgmise, teid rajal edasi juhatava lehekülje numbriks. Ja nii kõigis järgnevates kontrollpunktides.
Ülesanded on erinevad, aga ühiseks nimetajaks on uus leheküljenumber.
Ülesanded on päris põnevad.
Väikse vihjena toome loetelu bussis olevast varustusest. Loetelusse kuuluvad: saag, kirves, kompass, pliiats, tikud, labidas, orienteerumiskaart ja metallidetektor (metalliotsija). Suvel leidub bussis ka kummipaat.
Stardis jagame teie seltskonna meeskondadeks ning selgitame põhjalikult mängu olemust ja põhimõtteid. Siis valite enda hulgast bussijuhi (eriti hinnas on mehed, kes vanadel hallidel aegadel teenisid nõukogude armees ohvitseride autojuhtidena).Sama oluline või isegi olulisem meeskonnaliige on ka kaardilugeja. Ülejäänud meeskonna põhitegevuseks on aga kontrollpunktides ülesannete lahendamine.
Põneva ja emotsionaalse lisaülesandena ootab "jalaväge" ees ka väike jalgsimatk.
Loomulikult ei ole selle matka eesmärgiks lihtsalt saabaste kulutamine, vaid ikka vajaliku leheküljenumbri leidmine.
Mäng kestab ajaliselt 3 – 6 tundi. Reaalne kestvus oleneb teist endist. Autojuhi kiiruslikud sõiduoskused on selle mängu puhul äärmiselt ebaolulised. Määravaks saab kaardilugeja töö ja ülesannete lahendamise kiirus. Juhul, kui asi ei edene kohe kuidagi, siis saab kasutada ka "õlekõrsi". Kõige lihtsam on helistamine sõbrale.
Olgu siis selleks sõbraks kes iganes, kasvõi siis meie matkajuht Riks.
Rada lõppeb RMK laagriplatsil. Vastavalt teie soovidele võime seal pidada ühe pikniku ja asuda tagasiteele või siis oleme teie mõnusaks olemiseks püstitanud suured köetavad sõjaväetelgid, kohal on autosaun ja väliköök. Viimasel juhul toimuks kogu pidu ja ööbimine metsas ning tagasiteele asuksime alles hommikul pärast seda, kui pannkoogid on söödud ja hommikukohv joodud.

© 2009 Veematkad OÜ| Aadress: Peterburi tee 46, 14115 Tallinn| Telefon: (+372) 511 0253| E-post: info@veematkad.ee